Peugeot

Peugeot 405 SRD Turbo (září 1988 - srpen 1992)
5 rychl., manuální převodovka, karoserie čtyřdveřová, sedan, diesel

Ostatní motorizace Peugeot 405 (1987 - 1992)

Obecné specifikace

Typ karoserie:
čtyřdveřová, sedan
Převodovka:
5 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
D (střední třída)
Začátek výroby:
září 1988
Ukončení výroby:
srpen 1992

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
nafta
Výkon:
68 kw (92 hp)
Maximální výkon (kW):
68
Maximální výkon (hp):
92
Max. točivý moment:
180 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
2
Objem motoru:
1769 cm3
Vrtání x zdvih:
80,0 x 88,0 mm
Kompresní poměr:
22,5 :1
Maximální výkon:
68 kw (92 hp)
Výkon (kW):
68
Výkon (hp):
92
Maximální výkon RPM:
4300 tpm
Max. točivý moment:
180 nm
Max. točivý moment RPM:
2100 tpm
Palivový systém:
nepřímé vstřikování
Ovládání ventilů:
ohc
Turbo:
ano
Katalyzátor:
ne
Objem nádrže:
70 L


Výkon

Maximální rychlost:
180 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
12,2 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
6,1 l/100km
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
torzní tyč
Přední stabilizátor:
ano
Zadní stabilizátor:
ano
Přední brzdy:
kotoučovés
Zadní brzdy:
bubnové
Velikost předních pneumatik:
185/65HR14
Velikost zadních pneumatik:
185/65HR14
Poloměr otáčení:
10,5 m


Převodovka

1. stupeň:
3,25:1
2. stupeň:
1,85:1
3. stupeň:
1,15:1
4. stupeň:
0,83:1
5. stupeň:
0,66:1
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
3,33:1
Rozvodovka:
4,06:1
RPM při 120 km/h (teoreticky):
2.850 tpm

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
1083 kg
Max. užitečné zatížení:
477 kg
Maximální přípustná hmotnost:
1560 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
1200 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
541 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
-

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
-
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakce:
-
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
-
Airbag spolujezdce:
-
Boční airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
ano
Hliníkové ráfky:
-
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
ano
Tónovaná skla:
ano
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
ano (vyhřívané)
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
-
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
-
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
-
Poplašné zařízení:
-


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
ano (řidič)
Bederní opěrka:
ano (řidič)
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
-
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
-
Nastavitelný volant:
ano
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
-
Sklopná zadní sedadla:
-
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
-
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
ano (přední)
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
ano
Otáčkoměr:
ano
Počítadlo dní:
ano
Ukazatel teploty chladicí vody:
ano
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
-
Audio systém:
-
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
-
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
ano
Bezklíčový vstup/startování:
ano
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
ano (přední)
Posilovač řízení:
ano
Tempomat:
-
Klimatizace:
-
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
470 L
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
4408 mm
Šířka:
1714 mm
Výška:
1406 mm
Rozvor:
2669 mm
Přední šířka rozchodu:
1450 mm
Zadní šířka rozchodu:
1443 mm
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
10.000 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez omezení
Záruka karoserie:
6 let



Peugeot 405 SRD Turbo je oblíbený model, který byl vyráběn mezi zářím 1988 a srpnem 1992. Tento automobil patří do střední třídy a vyznačuje se elegantním designem, který byl v té době moderní a atraktivní. Peugeot 405 byl navržen jako nástupce modelu 305 a rychle si získal popularitu díky své spolehlivosti, komfortu a dobrým jízdním vlastnostem.


Jedním z klíčových prvků modelu 405 SRD Turbo je jeho motor. Tento vůz je vybaven naftovým motorem o výkonu 68 kW (92 hp), což mu poskytuje dostatečnou sílu pro běžné každodenní použití. Motor je spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, která umožňuje řidiči plně využít potenciál motoru a užít si dynamický zážitek z jízdy. S tímto motorem je 405 SRD Turbo schopen dosáhnout příjemného zrychlení a stabilní jízdy na dálnici i ve městě.


Vzhled vozu je charakteristický hladkými liniemi a aerodynamickým profilem, který přispívá ke snížení odporu vzduchu a zlepšuje spotřebu paliva. Interiér Peugeot 405 SRD Turbo je navržen s důrazem na pohodlí a ergonomii. Sedadla jsou prostorná a nabízí dobré opěra, což zajišťuje příjemné cestování i na delších trasách. V kabině najdeme kvalitní materiály a dobře vyřešenou palubní desku, která poskytuje řidiči všechny potřebné informace.


Peugeot 405 SRD Turbo je také známý svou úsporností. Díky naftovému motoru má nízkou spotřebu paliva, což je výhodné pro každodenní používání a dlouhé cesty. V kombinaci s jeho spolehlivostí a odolností se stal tímto modelem velmi atraktivní volbou pro rodiny i jednotlivce hledající cenově dostupné a praktické auto.


Celkově lze říci, že Peugeot 405 SRD Turbo je vozidlo, které kombinuje výkon, komfort a úspornost. Jeho výroba v letech 1988 až 1992 přinesla na trh automobil, který si i dnes nachází své příznivce a je oblíbený mezi sběrateli a nadšenci do automobilů.



Fotogalerie Peugeot 405