Peugeot

Peugeot 405 GLD (březen 1988 - srpen 1992)
5 rychl., manuální převodovka, karoserie čtyřdveřová, sedan, diesel

Ostatní motorizace Peugeot 405 (1987 - 1992)

Obecné specifikace

Typ karoserie:
čtyřdveřová, sedan
Převodovka:
5 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
D (střední třída)
Začátek výroby:
březen 1988
Ukončení výroby:
srpen 1992

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
nafta
Výkon:
51 kw (69 hp)
Maximální výkon (kW):
51
Maximální výkon (hp):
69
Max. točivý moment:
120 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
2
Objem motoru:
1905 cm3
Vrtání x zdvih:
83,0 x 88,0 mm
Kompresní poměr:
23,0 :1
Maximální výkon:
51 kw (69 hp)
Výkon (kW):
51
Výkon (hp):
69
Maximální výkon RPM:
4600 tpm
Max. točivý moment:
120 nm
Max. točivý moment RPM:
2000 tpm
Palivový systém:
nepřímé vstřikování
Ovládání ventilů:
ohc
Turbo:
ne
Katalyzátor:
ne
Objem nádrže:
70 L


Výkon

Maximální rychlost:
165 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
16,0 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
5,9 l/100km
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
torzní tyč
Přední stabilizátor:
ano
Zadní stabilizátor:
ano
Přední brzdy:
kotoučovés
Zadní brzdy:
bubnové
Velikost předních pneumatik:
175/70TR14
Velikost zadních pneumatik:
175/70TR14
Poloměr otáčení:
10,5 m


Převodovka

1. stupeň:
3,25:1
2. stupeň:
1,85:1
3. stupeň:
1,28:1
4. stupeň:
0,97:1
5. stupeň:
0,76:1
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
3,33:1
Rozvodovka:
3,94:1
RPM při 120 km/h (teoreticky):
3.150 tpm

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
1045 kg
Max. užitečné zatížení:
515 kg
Maximální přípustná hmotnost:
1560 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
1200 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
522 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
-

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
-
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakce:
-
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
-
Airbag spolujezdce:
-
Boční airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
ano
Hliníkové ráfky:
-
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
ano
Tónovaná skla:
-
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
-
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
-
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
-
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
-
Poplašné zařízení:
-


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
-
Bederní opěrka:
-
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
-
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
-
Nastavitelný volant:
ano
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
-
Sklopná zadní sedadla:
-
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
-
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
-
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
-
Otáčkoměr:
-
Počítadlo dní:
ano
Ukazatel teploty chladicí vody:
ano
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
-
Audio systém:
-
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
-
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
-
Bezklíčový vstup/startování:
-
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
-
Posilovač řízení:
-
Tempomat:
-
Klimatizace:
-
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
470 L
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
4408 mm
Šířka:
1714 mm
Výška:
1406 mm
Rozvor:
2669 mm
Přední šířka rozchodu:
1450 mm
Zadní šířka rozchodu:
1443 mm
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
10.000 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez omezení
Záruka karoserie:
6 let



Peugeot 405 GLD je automobil, který byl vyráběn francouzskou automobilkou Peugeot od března 1988 do srpna 1992. Tento model patří do střední třídy a vyniká svým elegantním designem a spolehlivostí. Peugeot 405 byl v době svého uvedení na trh velmi populární, a to nejen díky svému vzhledu, ale také díky technologickému pokroku a komfortu, který nabízel.


Verze GLD se pyšní naftovým motorem o výkonu 51 kW, což odpovídá přibližně 69 koním. Tento motor byl navržen tak, aby poskytoval dobrý poměr výkonu a spotřeby, což bylo v té době pro uživatele velmi atraktivní. Díky manuální pětistupňové převodovce měl řidič možnost plně si užít jízdní dynamiku, a to jak ve městě, tak na dálnicích. Motor byl známý svou odolností a dlouhou životností, což přispělo k oblíbenosti modelu mezi uživateli.


Exteriér modelu 405 GLD byl charakteristický čistými liniemi a aerodynamickým tvarem, který zlepšoval jeho jízdní vlastnosti. Přední světlomety a mřížka chladiče dodávaly autu moderní vzhled, zatímco zadní část vozu byla navržena s důrazem na praktičnost a prostornost. Interiér vozu byl pohodlně uspořádán a nabízel dostatek místa pro cestující i zavazadla. Materiály použité v interiéru byly kvalitní, což přispělo k celkovému komfortu jízdy.


Peugeot 405 GLD byl také vybaven řadou bezpečnostních prvků, které v té době patřily k nadstandardu. Mezi ně patřily například bezpečnostní pásy, prostorné airbagy a pevná karosérie, která chránila cestující v případě nehody. Tento model byl také známý svým dobrým odpružením, které zajišťovalo hladkou jízdu i na méně kvalitních silnicích.


Vzhledem k tomu, že Peugeot 405 GLD byl vyráběn v období, kdy se na trhu stále více prosazovaly naftové motory, stal se oblíbenou volbou pro osoby hledající ekonomické a spolehlivé vozidlo. Dnes je tento model považován za klasiku a pro sběratele automobilů může představovat zajímavou investici. Celkově lze říci, že Peugeot 405 GLD je vůz, který si zaslouží pozornost pro svou historii, výkon a pohodlí, které nabízí.



Fotogalerie Peugeot 405