Peugeot

Peugeot 405 MI-16 (září 1987 - srpen 1992)
5 rychl., manuální převodovka, karoserie čtyřdveřová, sedan, benzín

Ostatní motorizace Peugeot 405 (1987 - 1992)

Obecné specifikace

Typ karoserie:
čtyřdveřová, sedan
Převodovka:
5 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
D (střední třída)
Začátek výroby:
září 1987
Ukončení výroby:
srpen 1992

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
118 kw (160 hp)
Maximální výkon (kW):
118
Maximální výkon (hp):
160
Max. točivý moment:
177 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
4
Objem motoru:
1905 cm3
Vrtání x zdvih:
83,0 x 88,0 mm
Kompresní poměr:
10,4 :1
Maximální výkon:
118 kw (160 hp)
Výkon (kW):
118
Výkon (hp):
160
Maximální výkon RPM:
6500 tpm
Max. točivý moment:
177 nm
Max. točivý moment RPM:
5000 tpm
Palivový systém:
vícebodové vstřikování
Ovládání ventilů:
dohc
Turbo:
ne
Katalyzátor:
ne
Objem nádrže:
70 L


Výkon

Maximální rychlost:
220 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
8,6 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
8,6 l/100km
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
torzní tyč
Přední stabilizátor:
ano
Zadní stabilizátor:
ano
Přední brzdy:
odvětrávané kotoučové
Zadní brzdy:
kotoučovés
Velikost předních pneumatik:
195/55VR15
Velikost zadních pneumatik:
195/55VR15
Poloměr otáčení:
10,5 m


Převodovka

1. stupeň:
2,92:1
2. stupeň:
1,85:1
3. stupeň:
1,28:1
4. stupeň:
0,97:1
5. stupeň:
0,76:1
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
3,33:1
Rozvodovka:
4,43:1
RPM při 120 km/h (teoreticky):
3.600 tpm

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
1085 kg
Max. užitečné zatížení:
475 kg
Maximální přípustná hmotnost:
1560 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
1000 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
542 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
-

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
ano
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakce:
-
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
-
Airbag spolujezdce:
-
Boční airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
ano (nastavitelné)
Hliníkové ráfky:
ano
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
ano
Tónovaná skla:
ano
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
ano (vyhřívané)
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
ano
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
-
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
ano
Poplašné zařízení:
-


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
ano (řidič)
Bederní opěrka:
ano
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
-
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
ano
Nastavitelný volant:
ano
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
-
Sklopná zadní sedadla:
-
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
-
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
ano (přední)
Osvětlené make-up zrcadlo:
ano
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
ano
Otáčkoměr:
ano
Počítadlo dní:
ano
Ukazatel teploty chladicí vody:
ano
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
-
Audio systém:
-
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
-
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
ano
Bezklíčový vstup/startování:
ano
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
ano (přední)
Posilovač řízení:
ano
Tempomat:
-
Klimatizace:
-
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
470 L
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
4408 mm
Šířka:
1716 mm
Výška:
1406 mm
Rozvor:
2669 mm
Přední šířka rozchodu:
1450 mm
Zadní šířka rozchodu:
1443 mm
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
10.000 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez omezení
Záruka karoserie:
6 let



Peugeot 405 MI-16 je kultovní automobil, který byl vyráběn od září 1987 do srpna 1992. Tento model se stal synonymem pro kombinaci sportovního výkonu a elegance, což ho činí vyhledávaným vozem mezi automobilovými nadšenci. Peugeot 405 MI-16 byl navržen tak, aby oslovil široké spektrum řidičů, od těch, kteří hledají každodenní dopravní prostředek, až po ty, kteří si přejí sportovní zážitek z jízdy.


Pod kapotou 405 MI-16 se nachází výkonný motor o objemu 2,0 litru, který produkuje výkon 118 kW (160 hp). Tento motor je známý svou dynamikou a živostí, což umožňuje vozu dosahovat rychlosti 0-100 km/h za přibližně 8 sekund. V kombinaci s manuální pětistupňovou převodovkou poskytuje Peugeot 405 MI-16 vynikající ovladatelnost a preciznost řízení, což přispívá k příjemnému zážitku z jízdy.


Design vozu je charakteristický elegantními liniemi a aerodynamickým tvarem, který byl v té době revoluční. Exteriér je doplněn sportovními detaily, jako jsou širší blatníky a specifické nárazníky, které podtrhují jeho sportovní charakter. Interiér vozu je prostorný a pohodlný, s kvalitními materiály a ergonomickým uspořádáním, které zajišťuje příjemné prostředí pro všechny pasažéry. Sedadla jsou navržena tak, aby poskytovala dobrou oporu během sportovní jízdy, ale zároveň jsou dostatečně pohodlná pro delší cesty.


Peugeot 405 MI-16 byl také známý svými pokročilými technologiemi pro svou dobu, jako například ABS (antiblokovací systém brzd) a výkonný audio systém. Jeho jízdní vlastnosti byly na velmi vysoké úrovni, což z něj činilo oblíbený model nejen pro běžné uživatele, ale také pro motorsportové nadšence.


Dnes je Peugeot 405 MI-16 považován za klasiku a jeho sběratelská hodnota roste. Tento model zůstává v srdcích mnoha automobilových fanoušků jako příklad skvělé kombinace výkonu, komfortu a stylu, a to i přes to, že od jeho výroby uplynulo více než třicet let.



Fotogalerie Peugeot 405