Triumph

Triumph Acclaim HLS (leden 1982 - duben 1985)
5 rychl., manuální převodovka, karoserie čtyřdveřová, sedan, benzín

Ostatní motorizace Triumph Acclaim (1982 - 1985)

Obecné specifikace

Typ karoserie:
čtyřdveřová, sedan
Převodovka:
5 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
 
Začátek výroby:
leden 1982
Ukončení výroby:
duben 1985

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
52 kw (71 hp)
Maximální výkon (kW):
52
Maximální výkon (hp):
71
Max. točivý moment:
100 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
2
Objem motoru:
1335 cm3
Vrtání x zdvih:
72,0 x 82,0 mm
Kompresní poměr:
8,4 :1
Maximální výkon:
52 kw (71 hp)
Výkon (kW):
52
Výkon (hp):
71
Maximální výkon RPM:
5500 tpm
Max. točivý moment:
100 nm
Max. točivý moment RPM:
3500 tpm
Palivový systém:
carburettor
Ovládání ventilů:
ohc
Turbo:
ne
Katalyzátor:
ne
Objem nádrže:
46 L


Výkon

Maximální rychlost:
155 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
13,5 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
7,6 l/100km
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
vinuté pružiny
Přední stabilizátor:
ano
Zadní stabilizátor:
ne
Přední brzdy:
kotoučovés
Zadní brzdy:
bubnové
Velikost předních pneumatik:
165/70SR13
Velikost zadních pneumatik:
165/70SR13
Poloměr otáčení:
9,8 m


Převodovka

1. stupeň:
2,92:1
2. stupeň:
1,76:1
3. stupeň:
1,18:1
4. stupeň:
0,85:1
5. stupeň:
0,71:1
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
2,92:1
Rozvodovka:
4,64:1
RPM při 120 km/h (teoreticky):
3.750 tpm

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
830 kg
Max. užitečné zatížení:
450 kg
Maximální přípustná hmotnost:
1280 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
800 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
400 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
45 kg

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
-
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakce:
-
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
-
Airbag spolujezdce:
-
Boční airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
ano
Hliníkové ráfky:
-
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónovaná skla:
ano
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
-
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
-
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
-
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
-
Poplašné zařízení:
-


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
-
Bederní opěrka:
-
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
-
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
-
Nastavitelný volant:
-
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
-
Sklopná zadní sedadla:
-
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
-
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
-
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
-
Otáčkoměr:
ano
Počítadlo dní:
ano
Ukazatel teploty chladicí vody:
ano
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
-
Audio systém:
-
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
-
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
-
Bezklíčový vstup/startování:
ano
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
ano (přední a zadní)
Posilovač řízení:
-
Tempomat:
-
Klimatizace:
-
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
-
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
4095 mm
Šířka:
1600 mm
Výška:
1345 mm
Rozvor:
2320 mm
Přední šířka rozchodu:
1360 mm
Zadní šířka rozchodu:
1380 mm
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
proměnlivý / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez omezení
Záruka karoserie:
6 let



Triumph Acclaim HLS je osobní automobil, který byl vyráběn v letech 1982 až 1985. Tento model představoval zajímavou kombinaci britské automobilové tradice a japonské technologie, neboť byl vyráběn ve spolupráci s japonskou automobilkou Honda. Triumph Acclaim byl prvním vozem britské značky, který byl založen na japonské platformě, což mu poskytlo moderní technické vlastnosti a spolehlivost.


Model HLS byl jednou z nejvyšších výbavových variant, která se vyznačovala nejen elegantním designem, ale také pohodlným interiérem. Exteriér vozu byl charakterizován čistými liniemi a decentními křivkami, které mu dodávaly nadčasový vzhled. V přední části vozu se nacházely tradiční dvojité světlomety, které poskytovaly dostatečné osvětlení a přispívaly k celkovému atraktivnímu vzhledu.


Pod kapotou Triumphu Acclaim HLS se nacházel čtyřválcový motor o výkonu 52 kW (71 hp). Tento motor byl známý svou spolehlivostí a relativně nízkou spotřebou paliva, což bylo v té době pro mnoho řidičů důležitým faktorem. Kombinace výkonu a efektivity dělala z tohoto modelu ideální volbu pro každodenní použití. S manuální pětistupňovou převodovkou měl řidič možnost optimálně využívat výkon motoru a přizpůsobit se různým jízdním podmínkám.


Interiér vozu byl navržen tak, aby poskytoval maximální komfort. Sedadla byla ergonomicky tvarována a potažena kvalitními materiály, což zajišťovalo příjemné cestování i na delších trasách. Ovládací prvky byly umístěny tak, aby byly snadno přístupné, a palubní deska poskytovala všechny potřebné informace na dosah ruky.


Triumph Acclaim HLS byl také vybaven množstvím bezpečnostních prvků, které zvyšovaly ochranu posádky. Tento model se stal oblíbeným nejen mezi rodinami, ale také mezi jednotlivci hledajícími spolehlivý a ekonomický vůz. I po skončení výroby si Triumph Acclaim HLS udržel status kultovního vozu, který je dnes vyhledáván sběrateli a milovníky automobilů.



Fotogalerie Triumph Acclaim