Volkswagen

Volkswagen Golf GT Turbo Diesel (říjen 1989 - červenec 1992)
5 rychl., manuální převodovka, karoserie třídveřová, hatchback, diesel

Ostatní motorizace Volkswagen Golf (1986 - 1992)

Obecné specifikace

Typ karoserie:
třídveřová, hatchback
Převodovka:
5 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
C (nižší střední třída)
Začátek výroby:
říjen 1989
Ukončení výroby:
červenec 1992

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
nafta
Výkon:
59 kw (80 hp)
Maximální výkon (kW):
59
Maximální výkon (hp):
80
Max. točivý moment:
155 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
2
Objem motoru:
1588 cm3
Vrtání x zdvih:
76,5 x 86,4 mm
Kompresní poměr:
23,0 :1
Maximální výkon:
59 kw (80 hp)
Výkon (kW):
59
Výkon (hp):
80
Maximální výkon RPM:
4500 tpm
Max. točivý moment:
155 nm
Max. točivý moment RPM:
2500 tpm
Palivový systém:
nepřímé vstřikování
Ovládání ventilů:
ohc
Turbo:
ano
Katalyzátor:
ne
Objem nádrže:
55 L


Výkon

Maximální rychlost:
169 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
13,2 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
5,6 l/100km
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
vinuté pružiny
Přední stabilizátor:
ne
Zadní stabilizátor:
ne
Přední brzdy:
kotoučovés
Zadní brzdy:
bubnové
Velikost předních pneumatik:
185/60HR14
Velikost zadních pneumatik:
185/60HR14
Poloměr otáčení:
10,5 m


Převodovka

1. stupeň:
3,46:1
2. stupeň:
1,94:1
3. stupeň:
1,29:1
4. stupeň:
0,91:1
5. stupeň:
0,75:1
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
3,17:1
Rozvodovka:
3,67:1
RPM při 120 km/h (teoreticky):
3.050 tpm

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
960 kg
Max. užitečné zatížení:
470 kg
Maximální přípustná hmotnost:
1430 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
1200 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
480 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
75 kg

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
-
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakce:
-
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
-
Airbag spolujezdce:
-
Boční airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
ano
Hliníkové ráfky:
-
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónovaná skla:
-
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
-
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
-
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
-
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
-
Poplašné zařízení:
-


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
ano (řidič)
Bederní opěrka:
-
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
-
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
-
Nastavitelný volant:
-
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
-
Sklopná zadní sedadla:
ano
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
-
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
-
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
ano
Otáčkoměr:
-
Počítadlo dní:
ano
Ukazatel teploty chladicí vody:
ano
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
-
Audio systém:
-
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
-
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
-
Bezklíčový vstup/startování:
-
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
-
Posilovač řízení:
-
Tempomat:
-
Klimatizace:
-
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
345-1145 L
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
3985 mm
Šířka:
1665 mm
Výška:
1415 mm
Rozvor:
2475 mm
Přední šířka rozchodu:
1427 mm
Zadní šířka rozchodu:
1422 mm
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
7.500 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez omezení
Záruka karoserie:
6 let



Volkswagen Golf GT Turbo Diesel je automobil, který byl vyráběn od října 1989 do července 1992. Tento model se stal jedním z nejpopulárnějších vozů své doby, a to především díky svému výkonu, úspornosti a spolehlivosti. Golf GT Turbo Diesel je vybaven dieselovým motorem o výkonu 59 kW (80 hp), což je pro tuto kategorii vozidel velmi slušný výkon.


Motor byl navržen tak, aby poskytoval optimální kombinaci síly a efektivity. Díky turbo systému dokázal motor nabídnout dostatečný točivý moment, což se pozitivně projevilo na jízdních vlastnostech vozu. S manuální pětistupňovou převodovkou bylo řízení Golfu GT Turbo Diesel velmi příjemné a dynamické. Řidiči si mohli vychutnat hladké řazení a dobré akcelerace, což bylo v té době velmi ceněno.


Design vozu je typický pro modelovou řadu Golf, s elegantními liniemi a funkčními prvky. Interiér byl navržen s ohledem na pohodlí a praktičnost. Nabízel prostorný prostor pro cestující i zavazadla, což z něj činilo ideální volbu pro rodinné výlety či každodenní dojíždění. Použité materiály byly kvalitní a odolné, což přispělo k dlouhé životnosti vozu.


Dalším důležitým faktorem byla ekonomičnost vozu. Dieselové motory byly v té době známé svou nízkou spotřebou paliva, což znamenalo nižší náklady na provoz. Golf GT Turbo Diesel byl schopen dosahovat výborného dojezdu na jedno natankování, což byl pro mnohé řidiče velmi atraktivní prvek.


Bezpečnost byla také důležitou součástí konstrukce tohoto modelu. Volkswagen vždy kladl důraz na bezpečnostní prvky a Golf GT Turbo Diesel nebyl výjimkou. Vybavení zahrnovalo nejen základní bezpečnostní prvky, ale také inovativní technologická řešení, která zvyšovala ochranu cestujících.


Celkově lze říci, že Volkswagen Golf GT Turbo Diesel byl velmi úspěšný model, který spojoval výkon, úspornost a praktičnost. Díky svému designu a spolehlivosti si získal srdce mnoha řidičů a dodnes je oblíbeným vozem mezi nadšenci.



Fotogalerie Volkswagen Golf