Toyota

Toyota Celica 1.6 GTi (prosinec 1987 - leden 1990)
5 rychl., manuální převodovka, karoserie třídveřová, coupé, benzín

Obecné specifikace

Typ karoserie:
třídveřová, coupé
Převodovka:
5 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
G (sportovní)
Začátek výroby:
prosinec 1987
Ukončení výroby:
leden 1990

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
85 kw (116 hp)
Maximální výkon (kW):
85
Maximální výkon (hp):
116
Max. točivý moment:
135 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
4
Objem motoru:
1587 cm3
Vrtání x zdvih:
81,0 x 77,0 mm
Kompresní poměr:
9,4 :1
Maximální výkon:
85 kw (116 hp)
Výkon (kW):
85
Výkon (hp):
116
Maximální výkon RPM:
6600 tpm
Max. točivý moment:
135 nm
Max. točivý moment RPM:
5000 tpm
Palivový systém:
vícebodové vstřikování
Ovládání ventilů:
dohc
Turbo:
ne
Katalyzátor:
běžný
Objem nádrže:
60 L


Výkon

Maximální rychlost:
195 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
9,5 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
7,5 l/100km
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
vinuté pružiny
Přední stabilizátor:
ne
Zadní stabilizátor:
ne
Přední brzdy:
odvětrávané kotoučové
Zadní brzdy:
bubnové
Velikost předních pneumatik:
185/70SR13
Velikost zadních pneumatik:
185/70SR13
Poloměr otáčení:
10,8 m


Převodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
 
Rozvodovka:
 
RPM při 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
1119 kg
Max. užitečné zatížení:
411 kg
Maximální přípustná hmotnost:
1530 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
1200 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
600 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
100 kg

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
-
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakce:
-
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
-
Airbag spolujezdce:
-
Boční airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
ano
Hliníkové ráfky:
-
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
ano
Tónovaná skla:
ano
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
ano
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
-
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
-
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
-
Poplašné zařízení:
-


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
ano (řidič)
Bederní opěrka:
ano (řidič)
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
-
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
ano
Nastavitelný volant:
ano
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
-
Sklopná zadní sedadla:
ano (v částech)
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
-
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
-
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
ano
Otáčkoměr:
ano
Počítadlo dní:
ano
Ukazatel teploty chladicí vody:
ano
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
-
Audio systém:
-
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
-
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
-
Bezklíčový vstup/startování:
-
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
-
Posilovač řízení:
-
Tempomat:
-
Klimatizace:
-
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
307 L
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
4365 mm
Šířka:
1710 mm
Výška:
1290 mm
Rozvor:
2525 mm
Přední šířka rozchodu:
1460 mm
Zadní šířka rozchodu:
1430 mm
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
proměnlivý / 1 rok
Všeobecná záruka:
3 roky, bez omezení
Záruka karoserie:
6 let



Toyota Celica 1.6 GTi, vyráběná od prosince 1987 do ledna 1990, je automobilem, který se stal ikonou sportovních vozů své doby. Tento model byl součástí páté generace Celiky, která se vyznačovala moderním designem a zaměřením na výkon. S motorem o výkonu 85 kW (116 hp) a manuální převodovkou se jednalo o auto, které dokázalo nabídnout vzrušující jízdní zážitky.


Pod kapotou modelu Celica 1.6 GTi se nacházel čtyřválcový motor o objemu 1,6 litru, který byl známý svou spolehlivostí a dynamickým výkonem. Tento motor byl schopný zrychlit automobil na stovku za přijatelný čas, což bylo v té době velmi atraktivní. Výkon 116 koní byl doplněn o pětistupňovou manuální převodovku, která umožňovala řidiči plně ovládnout sílu motoru a užít si tak sportovní jízdu na silnici.


Design Celiky 1.6 GTi byl elegantní a aerodynamický, což přispívalo k její atraktivitě. Sportovní linie a agresivní přední část vozu dávaly najevo, že se jedná o auto pro nadšence. Interiér byl zaměřen na pohodlí a funkčnost, s ergonomicky tvarovanými sedadly a přehledným uspořádáním palubní desky. Vybavení zahrnovalo základní funkce jako rádio a klimatizaci, což zajišťovalo pohodlnou jízdu i na delších trasách.


Toyota Celica 1.6 GTi se také vyznačovala skvělými jízdními vlastnostmi. Její podvozek byl navržen tak, aby poskytoval stabilitu a ovladatelnost i při vyšších rychlostech. Díky nízkému těžišti a dobře vyladěnému řízení byla jízda v tomto voze velmi příjemná. Tento model také přitahoval pozornost milovníků motorsportu a tuningových nadšenců, kteří si rádi upravovali automobil podle svých představ.


Celkově lze říci, že Toyota Celica 1.6 GTi je auto, které si zachovalo svůj status oblíbeného sportovního vozu i po letech. Její kombinace výkonu, designu a jízdních vlastností z ní činí jedno z nezapomenutelných aut konce 80. let. Dnes je tento model vyhledávaným kouskem pro sběratele a fanoušky automobilové historie, kteří ocení nejen jeho technické parametry, ale také historickou hodnotu.