Suzuki

Suzuki Alto (leden 1981 - červenec 1983)
4 rychl., manuální převodovka, karoserie třídveřová, hatchback, benzín

Obecné specifikace

Typ karoserie:
třídveřová, hatchback
Převodovka:
4 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
A (mini)
Začátek výroby:
leden 1981
Ukončení výroby:
červenec 1983

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
29 kw (40 hp)
Maximální výkon (kW):
29
Maximální výkon (hp):
40
Max. točivý moment:
59 nm


Palivový motor

Počet válců:
3, v řadě
Ventily na válec:
2
Objem motoru:
796 cm3
Vrtání x zdvih:
68,5 x 72,0 mm
Kompresní poměr:
8,7 :1
Maximální výkon:
29 kw (40 hp)
Výkon (kW):
29
Výkon (hp):
40
Maximální výkon RPM:
5500 tpm
Max. točivý moment:
59 nm
Max. točivý moment RPM:
3000 tpm
Palivový systém:
carburettor
Ovládání ventilů:
ohc
Turbo:
ne
Katalyzátor:
ne
Objem nádrže:
27 L


Výkon

Maximální rychlost:
125 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
21,9 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
6,8 l/100km
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
listové pružiny
Přední stabilizátor:
ne
Zadní stabilizátor:
ne
Přední brzdy:
kotoučovés
Zadní brzdy:
bubnové
Velikost předních pneumatik:
145/70SR12
Velikost zadních pneumatik:
145/70SR12
Poloměr otáčení:
8,8 m


Převodovka

1. stupeň:
3,58:1
2. stupeň:
2,17:1
3. stupeň:
1,33:1
4. stupeň:
0,90:1
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
3,36:1
Rozvodovka:
4,35:1
RPM při 120 km/h (teoreticky):
4.900 tpm

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
616 kg
Max. užitečné zatížení:
314 kg
Maximální přípustná hmotnost:
930 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
450 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
300 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
50 kg

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
-
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakce:
-
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
-
Airbag spolujezdce:
-
Boční airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
-
Hliníkové ráfky:
-
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónovaná skla:
-
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
-
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
-
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
-
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
-
Poplašné zařízení:
-


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
-
Bederní opěrka:
-
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
-
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
-
Nastavitelný volant:
-
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
-
Sklopná zadní sedadla:
ano
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
-
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
-
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
-
Otáčkoměr:
-
Počítadlo dní:
-
Ukazatel teploty chladicí vody:
-
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
-
Audio systém:
-
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
-
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
-
Bezklíčový vstup/startování:
-
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
-
Posilovač řízení:
-
Tempomat:
-
Klimatizace:
-
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
-
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
3295 mm
Šířka:
1415 mm
Výška:
1335 mm
Rozvor:
2150 mm
Přední šířka rozchodu:
1215 mm
Zadní šířka rozchodu:
1170 mm
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
10.000 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
1 rok, bez omezení
Záruka karoserie:
6 let



Suzuki Alto, vyráběný od ledna 1981 do července 1983, představoval malý a praktický automobil, který se stal oblíbeným zejména díky své kompaktní velikosti a ekonomickému provozu. Tento model byl navržen s důrazem na efektivitu a jednoduchost, což z něj činilo ideální vozidlo pro městský provoz a každodenní dojíždění.


Pod kapotou se nacházel motor o výkonu 29 kW (40 hp), což bylo pro automobil této velikosti dostatečné. Motor byl čtyřválcový a byl spojen s manuální čtyřstupňovou převodovkou, která umožňovala hladké a snadné řazení. Díky nízké hmotnosti vozu a dostatečnému výkonu byl Suzuki Alto schopen svižného akcelerování, což bylo pro městské prostředí velmi výhodné.


Design vozu byl jednoduchý a funkční, s elegantními liniemi, které mu dodávaly moderní vzhled. Interiér byl navržen tak, aby poskytoval maximální komfort pro řidiče i pasažéry, ačkoliv prostor byl omezený, což je typické pro automobily této třídy. Sedadla byla pohodlná, a i přes menší rozměry vozu se v něm dalo pohodlně usadit čtyři dospělé osoby.


Suzuki Alto byl také známý svou úsporností. Spotřeba paliva byla velmi nízká, což znamenalo, že provozní náklady byly minimální. To bylo pro mnoho řidičů klíčovým faktorem při výběru tohoto modelu. Vozidlo bylo poháněno benzinovým motorem, což dávalo řidičům možnost využívat širokou síť čerpacích stanic.


Bezpečnostní prvky vozu byly v té době standardní, přičemž Alto byl vybaven základními ochrannými prvky, které zajišťovaly bezpečnost řidiče a pasažérů. I když se na dnešní standardy může zdát, že bezpečnostní vybavení bylo omezené, pro svou dobu byl Suzuki Alto považován za spolehlivé a bezpečné vozidlo.


Celkově lze říci, že Suzuki Alto byl vynikajícím příkladem malého městského automobilu, který nabízel kombinaci ekonomického provozu, spolehlivosti a praktického designu. Jeho popularita v 80. letech byla odrazem potřeb řidičů v té době, a dodnes si tento model získal srdce mnoha automobilových nadšenců.