Škoda

Škoda Octavia 1.8 Turbo 20V L&K (leden 2001 - leden 2004)
4 rychl., automatická převodovka, karoserie pětidveřová, hatchback, benzín

Ostatní motorizace Škoda Octavia (2000 - 2004)

Obecné specifikace

Typ karoserie:
pětidveřová, hatchback
Převodovka:
4 rychl., automatická
Počet sedadel:
5
Segment:
C (nižší střední třída)
Začátek výroby:
leden 2001
Ukončení výroby:
leden 2004

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
110 kw (150 hp)
Maximální výkon (kW):
110
Maximální výkon (hp):
150
Max. točivý moment:
210 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
5
Objem motoru:
1781 cm3
Vrtání x zdvih:
81,0 x 86,4 mm
Kompresní poměr:
9,5 :1
Maximální výkon:
110 kw (150 hp)
Výkon (kW):
110
Výkon (hp):
150
Maximální výkon RPM:
5700 tpm
Max. točivý moment:
210 nm
Max. točivý moment RPM:
1750 tpm
Palivový systém:
vícebodové vstřikování
Ovládání ventilů:
dohc
Turbo:
ano (intercooler)
Katalyzátor:
běžný
Objem nádrže:
55 L


Výkon

Maximální rychlost:
215 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
9,9 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
12,8 l/100km
Spotřeba mimo město:
6,9 l/100km
Kombinovaná spotřeba:
9,0 l/100km
CO2 emise:
216 g/km
Energetický štítek:
g
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
vinuté pružiny
Přední stabilizátor:
ano
Zadní stabilizátor:
ano
Přední brzdy:
odvětrávané kotoučové, 256 mm
Zadní brzdy:
kotoučovés
Velikost předních pneumatik:
205/55R16
Velikost zadních pneumatik:
205/55R16
Poloměr otáčení:
10,8 m


Převodovka

1. stupeň:
2,71:1
2. stupeň:
1,44:1
3. stupeň:
1,00:1
4. stupeň:
0,74:1
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
2,88:1
Rozvodovka:
4,53:1
RPM při 120 km/h (teoreticky):
3.350 tpm

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
1265 kg
Max. užitečné zatížení:
610 kg
Maximální přípustná hmotnost:
1875 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
1300 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
500 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
60 kg
Max. zatížení střechy:
75 kg

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
****
ABS:
ano
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
ano
Kontrola trakce:
ano
Omezený prokluz diferenciálu:
ano
Airbag řidiče:
ano
Airbag spolujezdce:
ano
Boční airbagy:
ano (přední)
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
ano (dešťový senzor)
Hliníkové ráfky:
ano
Posuvná / sklopná střecha:
ano (elektrické)
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
ano
Lakované nárazníky:
ano
Tónovaná skla:
ano
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
ano (vyhřívané)
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
ano
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
ano
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
ano
Poplašné zařízení:
za příplatek


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
ano
Bederní opěrka:
ano
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
ano
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
ano
Nastavitelný volant:
ano (výška & hloubka)
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
ano
Zadní opěrky hlavy:
ano
Sklopná zadní sedadla:
ano (v částech)
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
ano (přední a zadní)
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
ano (přední a zadní)
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
ano
Otáčkoměr:
ano
Počítadlo dní:
ano
Ukazatel teploty chladicí vody:
ano
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
ano
Audio systém:
ano (s CD měničem)
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
ano
Navigace:
za příplatek
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
ano
Bezklíčový vstup/startování:
ano
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
ano (přední a zadní)
Posilovač řízení:
ano
Tempomat:
ano
Klimatizace:
ano (automatická)
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
ano (zadní)
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
528-1328 L
Délka min/max:
1040 mm / 1670
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
715 mm


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
900-1130 mm
Přední světlá výška:
955-1015 mm
Délka předního opěradla:
620 mm
Délka předního sedadla:
500 mm
Přední vstupní výška:
540 mm
Přední vnitřní šířka:
1450 mm
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
600-860 mm
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
935 mm
Délka opěrky zad:
600 mm
Délka zadního sedadla:
450 mm
Výška zadního sedadla:
350 mm
Zadní vnitřní šířka:
1435 mm

Vnější rozměry

Délka:
4507 mm
Šířka:
1731 mm
Výška:
1431 mm
Rozvor:
2512 mm
Přední šířka rozchodu:
1513 mm
Zadní šířka rozchodu:
1494 mm
Světlá výška:
134 mm

Služba a záruka

Servis:
15.000 km / 1 rok
Všeobecná záruka:
2 roky, bez omezení
Záruka karoserie:
10 let



Škoda Octavia 1.8 Turbo 20V L&K je automobil, který se vyráběl od ledna 2001 do ledna 2004 a stal se jedním z oblíbených modelů české automobilky Škoda. Tato verze Octavie byla vybavena výkonným motorem o objemu 1,8 litru, který disponoval technologií turbo a 20 ventily. Motor s výkonem 110 kW (150 koní) zajišťoval skvělou dynamiku a plynulost jízdy. Díky tomu byla Octavia 1.8 Turbo schopná akcelerovat z 0 na 100 km/h za přibližně 8,5 sekundy, což je pro rodinný automobil velmi solidní výkon.


Automobil byl vybaven čtyřstupňovou automatickou převodovkou, která zajišťovala pohodlné a bezproblémové řazení, což bylo výhodné zejména při městském provozu a v hustém dopravním zatížení. Automatická převodovka byla navržena tak, aby optimalizovala spotřebu paliva a zároveň udržovala vysokou úroveň komfortu při jízdě. Palivo, které tento model vyžadoval, bylo benzín, což bylo v té době běžné pro vozy s vyšším výkonem.


Design Škody Octavia L&K (Laurin & Klement) byl elegantní a decentní, což odráželo hodnoty české značky. Interiér vozu byl prostorný a pohodlný, což přispívalo k příjemnému cestování nejen pro řidiče, ale i pro spolujezdce. Kvalitní materiály a precizní zpracování byly pro tuto výbavu typické, což umocňovalo pocit luxusu.


Octavia 1.8 Turbo 20V L&K také nabízela široké spektrum výbavy, včetně klimatizace, kvalitního audiosystému, elektrických oken a zrcátek, a mnoha dalších prvků, které zajišťovaly vysoký komfort během jízdy. Bezpečnostní prvky, jako jsou airbagy, ABS a další asistenty, byly samozřejmostí a přispívaly k celkové ochraně posádky.


Tento model se stal populárním nejen v České republice, ale i na zahraničních trzích, kde byl ceněn pro svou spolehlivost, komfort a výkonnost. Škoda Octavia 1.8 Turbo 20V L&K tak zůstává v paměti mnoha motoristů jako jeden z ikonických modelů automobilky, který spojoval praktičnost s dynamickými jízdními vlastnostmi.



Fotogalerie Škoda Octavia