FSO

FSO Polonez 1.5 LE (srpen 1983 - únor 1986)
5 rychl., manuální převodovka, karoserie pětidveřová, hatchback, benzín

Ostatní motorizace FSO Polonez (1983 - 1986)

Obecné specifikace

Typ karoserie:
pětidveřová, hatchback
Převodovka:
5 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
 
Začátek výroby:
srpen 1983
Ukončení výroby:
únor 1986

Pohon

Pohonná náprava:
zadní
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
- kw (- hp)
Maximální výkon (kW):
 
Maximální výkon (hp):
 
Max. točivý moment:
- nm


Palivový motor

Počet válců:
0, v řadě
Ventily na válec:
n.b.
Objem motoru:
n.b.
Vrtání x zdvih:
n.b.
Kompresní poměr:
n.b.
Maximální výkon:
n.b.
Výkon (kW):
n.b.
Výkon (hp):
 
Maximální výkon RPM:
n.b.
Max. točivý moment:
n.b.
Max. točivý moment RPM:
n.b.
Palivový systém:
carburettor
Ovládání ventilů:
ohc
Turbo:
ne
Katalyzátor:
ne
Objem nádrže:
-


Výkon

Maximální rychlost:
-
Zrychlení 0-100 km/h:
- s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
-
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
vinuté pružiny
Přední stabilizátor:
ne
Zadní stabilizátor:
ne
Přední brzdy:
kotoučovés
Zadní brzdy:
bubnové
Velikost předních pneumatik:
 
Velikost zadních pneumatik:
 
Poloměr otáčení:
 


Převodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
 
Rozvodovka:
 
RPM při 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
-
Max. užitečné zatížení:
-
Maximální přípustná hmotnost:
-
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
-
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
-
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
-

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
-
Distribuce brzdné síly:
-
Brzdový asistent:
-
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
-
Kontrola trakce:
-
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
-
Airbag spolujezdce:
-
Boční airbagy:
-
Hlavové airbagy:
-
Kolenní airbag řidiče:
-
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
-

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
-
Hliníkové ráfky:
-
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
-
Tónovaná skla:
-
Přepážka za předními sedadly:
-
Elektrická zpětná zrcátka:
-
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
-
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
-
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
-
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
-
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
-
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
-
Poplašné zařízení:
-


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
-
Bederní opěrka:
-
Elektrické nastavení sedadel:
-
Vyhřívaná sedadla:
-
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
-
Nastavitelný volant:
-
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
-
Sklopná zadní sedadla:
-
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
-
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
-
Osvětlení pro čtení:
-
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
-
Otáčkoměr:
-
Počítadlo dní:
-
Ukazatel teploty chladicí vody:
-
Ukazatel venkovní teploty:
-
Palubní počítač:
-
Audio systém:
-
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
-
Zvukový vstup:
-
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
-
Bezklíčový vstup/startování:
-
Tlačítko start:
-
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
-
Posilovač řízení:
-
Tempomat:
-
Klimatizace:
-
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
-
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
-
Start/stop systém:
-

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
-
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
-
Šířka:
-
Výška:
-
Rozvor:
-
Přední šířka rozchodu:
-
Zadní šířka rozchodu:
-
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
proměnlivý / 1 rok
Všeobecná záruka:
- year, bez omezení
Záruka karoserie:
- let



FSO Polonez 1.5 LE je automobil, který se vyráběl v Polsku od srpna 1983 do února 1986. Tento model byl jedním z nejvýznamnějších vozů, které automobilka FSO (Fabryka Samochodów Osobowych) vyprodukovala a byl oblíbený nejen v Polsku, ale i v dalších zemích východní Evropy. Polonez 1.5 LE se vyznačoval moderním designem a solidní konstrukcí, což jej činilo konkurenceschopným na trhu v té době.


Automobil byl vybaven benzínovým motorem o objemu 1,5 litru, který měl výkon přibližně 66 kW (90 hp). Motor byl spojen s manuální pětistupňovou převodovkou, která zajistila plynulé a efektivní řazení. Díky této kombinaci výkonu a převodovky byl Polonez schopen dosáhnout příjemné jízdní dynamiky, což bylo pro řidiče velmi atraktivní. Maximální rychlost vozu se pohybovala okolo 160 km/h, což bylo v té době pro rodinné auto velmi slušné.


Polonez 1.5 LE měl také prostorný interiér, což z něj činilo ideální volbu pro rodiny. Sedadla byla pohodlná a dostatečně prostorná pro pět dospělých osob. Zavazadlový prostor byl rovněž dostatečně velký, což umožňovalo snadné cestování na delší vzdálenosti. Kromě toho byl interiér vybaven různými komfortními prvky, jako je autorádio a možnost nastavení sklonu sedadel.


Co se týče designu, Polonez 1.5 LE měl charakteristické tvary, které byly typické pro vozy té doby. Hladké linie karoserie a výrazná přední maska vozu mu dodávaly moderní vzhled. Vůz byl k dispozici v různých barevných variantách, což umožnilo zákazníkům vybrat si podle vlastního vkusu.


FSO Polonez 1.5 LE se stal populárním nejen díky svým technickým parametrům, ale také díky cenové dostupnosti. Byl považován za spolehlivý automobil, který splňoval potřeby mnoha rodin. I když dnes již není v běžném provozu tak běžný, zůstává v paměti mnoha motoristů jako symbol doby a kvalitní československé výroby.



Fotogalerie FSO Polonez