Fisker

Fisker Karma EcoStandard (březen 2011 - leden 2013)
plynulá automatická převodovka, karoserie čtyřdveřová, sedan, benzín

Obecné specifikace

Typ karoserie:
čtyřdveřová, sedan
Převodovka:
plynulá automatická
Počet sedadel:
4
Segment:
F (velké)
Začátek výroby:
březen 2011
Ukončení výroby:
leden 2013

Pohon

Pohonná náprava:
zadní
Typ motoru:
plugin hybrid
Palivo:
benzín
Výkon:
300 kw (408 hp)
Maximální výkon (kW):
300
Maximální výkon (hp):
408
Max. točivý moment:
1300 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
4
Objem motoru:
1998 cm3
Vrtání x zdvih:
86,0 x 86,0 mm
Kompresní poměr:
n.b.
Maximální výkon:
191 kw (260 hp)
Výkon (kW):
191
Výkon (hp):
260
Maximální výkon RPM:
5300 tpm
Max. točivý moment:
353 nm
Max. točivý moment RPM:
2000 tpm
Palivový systém:
přímé vstřikování
Ovládání ventilů:
dohc
Turbo:
ano (intercooler)
Katalyzátor:
běžný
Objem nádrže:
37 L

Elektrický motor

Typ motoru:
synchronní motor (pmsm) / permanentní magnety
Výkon:
300 kw (408 hp)
Maximální výkon (kW):
300
Maximální výkon (hp):
408
Max. točivý moment:
1300 nm
Počet motorů:
2
Typ baterie:
lithium-ion
Kapacita baterie:
22 kwh
Napětí baterie:
400 v
Kapacita:
-
Čas nabíjení:
 
Rychlé nabíjení:
-
Čas rychlého nabíjení:
 


Výkon

Maximální rychlost:
200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
5,9 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
2,1 l/100km
CO2 emise:
51 g/km
Energetický štítek:
a
Spotřeba energie:
-
Baterie:
50 km

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
 
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
vinuté pružiny
Přední stabilizátor:
ano
Zadní stabilizátor:
ano
Přední brzdy:
odvětrávané kotoučové, 370 mm
Zadní brzdy:
odvětrávané kotoučové, 356 mm
Velikost předních pneumatik:
255/35R22
Velikost zadních pneumatik:
285/35R22
Poloměr otáčení:
12,5 m


Převodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
 
Rozvodovka:
 
RPM při 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
2405 kg
Max. užitečné zatížení:
362 kg
Maximální přípustná hmotnost:
2767 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
-
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
-
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
-

Bezpečnost

Výsledek crash testu:
-
ABS:
ano
Distribuce brzdné síly:
ano
Brzdový asistent:
ano
Pomoc při nouzovém brzdění:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Kontrola stability:
ano
Kontrola trakce:
ano
Omezený prokluz diferenciálu:
-
Airbag řidiče:
ano
Airbag spolujezdce:
ano
Boční airbagy:
ano (přední)
Hlavové airbagy:
ano (přední a zadní)
Kolenní airbag řidiče:
ano
Asistent rozjezdu do kopce:
-
Asistent pro udržení jízdního pruhu:
-
Asistent mrtvého úhlu:
-
Senzor únavy:
-
Senzor tlaku v pneumatikách:
-
Městský bezpečnostní systém:
-
Noční vidění s rozpoznáváním osob:
-
Systém před kolizí:
-
Asistent dálkových světel:
-
Rozpoznávání dopravních značek:
-
Systém varování před kolizí:
-
Automatické řízení úrovně:
ano

Exteriér

Stěrače s cyklovačem:
ano
Hliníkové ráfky:
-
Posuvná / sklopná střecha:
-
Panoramatická střecha:
-
Střešní lyžiny:
-
Metalíza:
-
Lakované nárazníky:
ano
Tónovaná skla:
ano
Přepážka za předními sedadly:
za příplatek
Elektrická zpětná zrcátka:
ano (vyhřívané)
Sklopná vnější zpětná zrcátka:
ano
Vnější zpětná zrcátka s automatickým stmíváním:
ano
Smerové světlo ve vnějších zrcátkách:
-
Přední mlhová světla:
ano
Automatické zapnutí světel:
-
Xenonové světla:
ano
LED světlomety:
-
Zadní LED osvětlení:
ano
Světla pro denní svícení:
-
Ostřikovače světel:
ano
Poplašné zařízení:
ano


Interiér

Výškově nastavitelné sedadla:
ano
Bederní opěrka:
ano
Elektrické nastavení sedadel:
ano
Vyhřívaná sedadla:
ano (přední a zadní)
Odvětrávaná sedadla:
-
Sportovní sedadla:
-
Kožený volant:
ano
Nastavitelný volant:
ano (výška & hloubka)
Vyhřívaný volant:
-
Kožené čalounění:
-
Zadní opěrky hlavy:
ano
Sklopná zadní sedadla:
-
Posuvná zadní sedadla:
-
Středová loketní opěrka:
ano (přední a zadní)
Zpětné zrcátko s automatickým stmíváním:
ano
Osvětlení pro čtení:
ano (přední a zadní)
Osvětlené make-up zrcadlo:
-
Nastavitelné osvětlení palubní desky:
-
Otáčkoměr:
ano
Počítadlo dní:
ano
Ukazatel teploty chladicí vody:
-
Ukazatel venkovní teploty:
ano
Palubní počítač:
ano
Audio systém:
ano
Digitální rádio (DAB):
-
Ovládací prvky pro audio na volantu:
ano
Zvukový vstup:
ano (aux & usb)
Navigace:
-
Bluetooth:
-


Pohodlí

Centrální zamykání dveří:
ano
Bezklíčový vstup/startování:
ano (vstup & start)
Tlačítko start:
ano
Řídicí obvod:
-
Elektrická okna:
ano (přední a zadní)
Posilovač řízení:
ano
Tempomat:
ano
Klimatizace:
ano (automatická)
Ovládání teploty vlevo/vpravo:
ano
Parkovací senzory:
-
Zadní kamera:
-
Parkovací automat:
-
Elektrická parkovací brzda:
ano
Start/stop systém:
ano

Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
195 L
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
4998 mm
Šířka:
1986 mm
Výška:
1330 mm
Rozvor:
3160 mm
Přední šířka rozchodu:
1692 mm
Zadní šířka rozchodu:
1701 mm
Světlá výška:
-

Služba a záruka

Servis:
n.b. / - let
Všeobecná záruka:
4 roky, 100000 km
Záruka karoserie:
4 roky



Fisker Karma EcoStandard je luxusní plug-in hybridní automobil, který byl vyráběn v období od března 2011 do ledna 2013. Tento model, navržený a vyrobený americkou automobilkou Fisker Automotive, se stal známým nejen svým stylovým designem, ale také inovativními technologiemi a ekologickým zaměřením. Karma EcoStandard je vybavena silným motorem o výkonu 300 kW, což odpovídá přibližně 408 koňským silám. Tento výkon umožňuje vozu dosáhnout skvělých jízdních vlastností, a to jak v městském provozu, tak na dálnicích.


Jedním z hlavních rysů Fisker Karma je jeho hybridní pohonný systém, který kombinuje spalovací motor s elektrickým pohonem. Hlavní motor je benzinový, což znamená, že automobil může být využíván i na delší vzdálenosti, aniž by bylo nutné se obávat o kapacitu baterie. Díky plynulé automatické převodovce je jízda v tomto voze velmi pohodlná a bezproblémová. Převodovka zajišťuje hladké přechody mezi jednotlivými jízdními režimy, což přispívá k celkovému komfortu a zážitku z jízdy.


Fisker Karma EcoStandard se také pyšní elegantním a futuristickým designem, který oslovil řadu automobilových nadšenců. Jeho aerodynamické tvary a výrazná silueta z něj činí okamžitě rozpoznatelný vůz. Interiér je navržen s důrazem na luxus a pohodlí, přičemž používá kvalitní materiály a moderní technologie. Vůz nabízí prostorný interiér pro čtyři cestující a dostatek místa pro zavazadla, což z něj činí ideálního společníka na dlouhé cesty.


Jedním z hlavních přínosů Fisker Karma je jeho ekologické zaměření. Díky hybridnímu pohonnému systému je schopen snížit emise CO2 a spotřebu paliva ve srovnání s tradičními spalovacími vozidly. Tento model byl navržen tak, aby splňoval moderní ekologické standardy a přispěl k udržitelnosti v automobilovém průmyslu. Fisker Karma EcoStandard se tak stává symbolem spojení luxusu, výkonu a ekologického uvědomění, což z něj činí unikátní volbu pro náročné zákazníky, kteří hledají něco více než jen běžné auto.



Fotogalerie Fisker Karma