Fiat

Fiat Uno Turbo i.e. (červen 1985 - říjen 1989)
5 rychl., manuální převodovka, karoserie třídveřová, hatchback, benzín

Ostatní motorizace Fiat Uno (1983 - 1989)

Obecné specifikace

Typ karoserie:
třídveřová, hatchback
Převodovka:
5 rychl., manuální
Počet sedadel:
5
Segment:
B (malé)
Začátek výroby:
červen 1985
Ukončení výroby:
říjen 1989

Pohon

Pohonná náprava:
přední
Typ motoru:
spalovací motor
Palivo:
benzín
Výkon:
77 kw (105 hp)
Maximální výkon (kW):
77
Maximální výkon (hp):
105
Max. točivý moment:
147 nm


Palivový motor

Počet válců:
4, v řadě
Ventily na válec:
2
Objem motoru:
1301 cm3
Vrtání x zdvih:
80,5 x 63,9 mm
Kompresní poměr:
7,7 :1
Maximální výkon:
77 kw (105 hp)
Výkon (kW):
77
Výkon (hp):
105
Maximální výkon RPM:
5750 tpm
Max. točivý moment:
147 nm
Max. točivý moment RPM:
3200 tpm
Palivový systém:
vícebodové vstřikování
Ovládání ventilů:
ohc
Turbo:
ano
Katalyzátor:
ne
Objem nádrže:
42 L


Výkon

Maximální rychlost:
200 km/h
Zrychlení 0-100 km/h:
8,3 s
Monitor spotřeby:
n.b.

Spotřeba (NEDC)

Spotřeba ve městě:
-
Spotřeba mimo město:
-
Kombinovaná spotřeba:
7,4 l/100km
CO2 emise:
-
Energetický štítek:
 
Spotřeba energie:
-
Baterie:
-

Spotřeba (WLTP)

Nízká spotřeba:
 
Střední spotřeba:
 
Vysoká spotřeba:
 
Velmi vysoká spotřeba:
 
Kombinovaná spotřeba:
 
Emise CO2:
 
Baterie:
-
Spotřeba energie:
-

Podvozek

Přední zavěšení:
vinuté pružiny
Zadní odpružení:
vinuté pružiny
Přední stabilizátor:
ano
Zadní stabilizátor:
ano
Přední brzdy:
odvětrávané kotoučové
Zadní brzdy:
kotoučovés
Velikost předních pneumatik:
175/60HR13
Velikost zadních pneumatik:
175/60HR13
Poloměr otáčení:
9,4 m


Převodovka

1. stupeň:
 
2. stupeň:
 
3. stupeň:
 
4. stupeň:
 
5. stupeň:
 
6. stupeň:
 
7. stupeň:
 
8. stupeň:
 
9. stupeň:
 
Zpátečka:
 
Rozvodovka:
 
RPM při 120 km/h (teoreticky):
 

Hmotnosti

Pohotovostní hmotnost:
838 kg
Max. užitečné zatížení:
442 kg
Maximální přípustná hmotnost:
1280 kg
Max. hmotnost přední nápravy:
-
Max. hmotnost zadní nápravy:
-
Max. hmotnost brzděného přívěsu:
900 kg
Max. hmotnost nebrzděného přívěsu:
419 kg
Max. zatížení tažného zařízení:
-
Max. zatížení střechy:
75 kg




Náklad

Kapacita zavazadlového prostoru:
225-968 L
Délka min/max:
 
Šířka min/max:
 
Výška:
 
Výška prahu zdvihu:
 


Vnitřní rozměry

Vzdálenost opěradlo / pedály:
 
Přední světlá výška:
 
Délka předního opěradla:
 
Délka předního sedadla:
 
Přední vstupní výška:
 
Přední vnitřní šířka:
 
Vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Průměrná vzdálenost opěradla vpředu/vzadu:
 
Zadní světla výška:
 
Délka opěrky zad:
 
Délka zadního sedadla:
 
Výška zadního sedadla:
 
Zadní vnitřní šířka:
 

Vnější rozměry

Délka:
3644 mm
Šířka:
1560 mm
Výška:
1370 mm
Rozvor:
2362 mm
Přední šířka rozchodu:
1330 mm
Zadní šířka rozchodu:
1300 mm
Světlá výška:
-



Fiat Uno Turbo i.e. je sportovní verze populárního malého automobilu Fiat Uno, která byla vyráběna od června 1985 do října 1989. Tento model se stal ikonou své doby, kombinující kompaktní rozměry s dynamickým výkonem a atraktivním designem. Fiat Uno Turbo i.e. byl navržen tak, aby oslovil mladší generaci řidičů, kteří hledali zábavný a živý automobil s dobrou ovladatelností.


Pod kapotou se nacházel čtyřválcový motor o objemu 1,4 litru, který byl vybaven turbokompresorem. Tento motor vyprodukoval výkon 77 kW, což odpovídá přibližně 105 koňským silám. Díky tomu dokázal Fiat Uno Turbo i.e. zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 8,5 sekundy, což bylo v té době velmi působivé. Motor byl spojen s pětistupňovou manuální převodovkou, která umožňovala plynulé řazení a přispěla k celkovému sportovnímu charakteru vozu.


Design Fiat Uno Turbo i.e. byl moderní a atraktivní, s výraznými liniemi a sportovními detaily, jako jsou širší blatníky a agresivní přední nárazník. Interiér vozu byl jednoduchý, ale funkční, s sportovními sedadly a přehledně uspořádaným palubním panelem. Vybavení zahrnovalo základní prvky jako elektrická okna, centrální zamykání a rádio, což bylo pro tuto třídu vozidel v té době standardem.


Jedním z hlavních atributů modelu Uno Turbo i.e. byla jeho skvělá ovladatelnost. Díky nízké hmotnosti a přesně nastavenému podvozku se automobil choval agilně a stabilně i při vyšších rychlostech. Mnoho majitelů si pochvalovalo nejen výkon, ale i komfort jízdy, což činilo z Fiat Uno Turbo i.e. ideální vůz pro každodenní používání i víkendové výlety.


Vzhledem k jeho výjimečným vlastnostem a popularitě se Fiat Uno Turbo i.e. stal vyhledávaným vozem mezi sběrateli a nadšenci. Jeho kombinace sportovního výkonu, kompaktních rozměrů a přijatelných provozních nákladů z něj činí nadčasový kousek automobilové historie. Dnes je tento model často obdivován na veteránských srazech a nabízí skvělou příležitost pro ty, kteří chtějí vlastnit kus automobilového dědictví.



Fotogalerie Fiat Uno