Ferrari

Ferrari

Roma
Ferrari Roma

2020 -
GTC4
Ferrari GTC4

2016 -
California
Ferrari California

2014 - 2018
LaFerrari
Ferrari LaFerrari

2013 - 2015
FF
Ferrari FF

2011 - 2016
458 Spider
Ferrari 458 Spider

2011 - 2015
458 Italia
Ferrari 458 Italia

2010 - 2015
California
Ferrari California

2009 - 2014
599
Ferrari 599

2006 - 2012
F430 Spider
Ferrari F430 Spider

2005 - 2010
F430
Ferrari F430

2004 - 2010
Enzo
Ferrari Enzo

2002 - 2004
360 Spider
Ferrari 360 Spider

2000 - 2005
360 Modena
Ferrari 360 Modena

1999 - 2005
550 Maranello
Ferrari 550 Maranello

1996 - 2002
F355 Spider
Ferrari F355 Spider

1995 - 2000
F50
Ferrari F50

1995 - 1998
456
Ferrari 456

1994 - 2004
F355
Ferrari F355

1994 - 1999
F512 M
Ferrari F512 M

1994 - 1996
348 Spider
Ferrari 348 Spider

1993 - 1995
512 TR
Ferrari 512 TR

1992 - 1994
348
Ferrari 348

1989 - 1995
Mondial
Ferrari Mondial

1989 - 1993
F40
Ferrari F40

1988 - 1992

Historie značky Ferrari

Ferrari je ikonická automobilová značka, která je synonymem pro luxus, výkon a italskou vášeň pro motoristický sport. Historie Ferrari se začala psát v roce 1929, kdy Enzo Ferrari založil společnost Scuderia Ferrari. Původně se zaměřovala na sponzoring amatérských závodníků, ale brzy se začala angažovat i ve výrobě závodních vozů.


Enzo Ferrari se narodil v roce 1898 v italské Modeně. Již od útlého věku projevoval vášeň pro motoristický sport a začal závodit pro automobilku Alfa Romeo. V roce 1939 se rozhodl opustit Alfu Romeo a založil vlastní společnost Auto Avio Costruzioni. Prvním vozem, který Enzo Ferrari pod touto značkou vyrobil, byl model 815. V důsledku druhé světové války byla výroba automobilů omezena, ale Enzova vize byla jasná – vyrábět sportovní vozy, které by se staly legendami.


Po válce, v roce 1947, vznikla značka Ferrari, jak ji známe dnes. Prvním oficiálním modelem Ferrari byl 125 S, který byl vybaven dvanáctiválcovým motorem. Tento vůz okamžitě zaujal motoristické nadšence po celém světě a položil základy pro budoucí úspěchy značky. Ferrari se rychle stalo známým pro svou schopnost kombinovat technickou dokonalost s uměleckým designem.


V 50. letech se Ferrari etablovalo jako přední automobilová značka ve světě závodů. Modely jako 166 MM a 250 Testa Rossa dominovaly na závodních tratích, včetně slavných závodů jako 24 hodin Le Mans. Toto desetiletí také znamenalo začátek rivality mezi Ferrari a jinými prestižními značkami, jako je Maserati a Porsche.


V 60. letech přišel jeden z nejikoničtějších modelů Ferrari všech dob – 250 GTO. Tento vůz je dnes považován za jeden z nejcennějších klasických automobilů na světě. Ferrari 250 GTO se vyznačovalo nejen svým výkonem, ale také elegantním designem, který se stal symbolem luxusu a prestiže. Během tohoto období Ferrari také pokračovalo v úspěších na závodních tratích, což pomohlo upevnit jeho pověst jako neporazitelného giganta motorsportu.


V roce 1969 došlo k významné změně, když Fiat získal 50% podíl ve Ferrari. Tento krok poskytl Ferrari potřebné finanční prostředky pro rozšíření výroby a modernizaci technologií. Přesto si Enzo Ferrari udržel kontrolu nad sportovní divizí a pokračoval v práci na legendárních závodních vozech.


70. a 80. léta byla pro Ferrari obdobím inovací a technologického pokroku. Modely jako Ferrari 308 GTB a Testarossa se staly ikonami automobilového světa. Značka také pokračovala v úspěšném působení ve Formuli 1, kde získala několik mistrovských titulů. V roce 1988, rok před svou smrtí, Enzo Ferrari představil model F40, který byl považován za vrchol jeho kariéry a dodnes je považován za jeden z nejlepších supersportů všech dob.


Po smrti Enza Ferrariho se značka nadále rozvíjela pod vedením nového managementu. V 90. letech Ferrari představilo modely jako F50 a 550 Maranello, které pokračovaly v tradici kombinace výkonu a luxusu. Ferrari také pokračovalo v dominanci ve Formuli 1, zejména díky úspěchům Michaela Schumachera, který s týmem získal pět po sobě jdoucích mistrovských titulů v letech 2000 až 2004.


V novém tisíciletí Ferrari nadále rozšiřovalo svou nabídku modelů a vstoupilo do nových segmentů automobilového trhu. Modely jako Enzo Ferrari, LaFerrari a 458 Italia ukázaly, že značka neztratila nic ze svého průkopnického ducha a schopnosti ohromit svět. Ferrari také kladlo důraz na udržitelnost a technologickou inovaci, což se projevilo například v hybridním systému modelu LaFerrari.


V současnosti Ferrari pokračuje v růstu a inovacích. Značka představila nové modely jako SF90 Stradale, který je prvním sériově vyráběným plug-in hybridem Ferrari, a Purosangue, první SUV v historii značky. Ferrari také plánuje rozšířit svou nabídku elektrických vozů, což je v souladu s globálními trendy směrem k udržitelné mobilitě.


Ferrari je nejen automobilovou značkou, ale také symbolem italské kultury a inovace. Od skromných začátků Enza Ferrariho až po dnešní globální ikonu, Ferrari zůstává jedinečným spojením historie, technologie a vášně pro motoristický sport. Tato značka nadále inspiruje generace automobilových nadšenců a zůstává etalonem pro všechny, kteří hledají dokonalost na čtyřech kolech.


SK: FerrariCS: FerrariPL: Ferrari